Jakie meble biurowe wybrać do gabinetu?
Jesteś pracownikiem biurowym lub właścicielem biura? Dowiedz się, jakie meble biurowe powinny się znajdować w pomieszczeniu pracy. Co się składa na cały zestaw oprócz krzeseł i stolików? Jakie cechy powinno mieć wysokiej jakości umeblowanie? Jak dopasować do mebli biurowych oświetlenie dowiesz się z naszego artykułu! Sprawdź, jak wybrać meble do biura!
Jakie cechy powinny mieć meble biurowe?
Meble biurowe powinny odzwierciedlać charakter firmy. Uniwersalne będą proste, eleganckie, drewniane regały oraz biurko z krzesłami ze skóry lub drewna. W przypadku nowoczesnego przedsiębiorstwa można postawić na połączenie szkła z metalem. Sprawdzi się także styl retro bądź akcenty związane z daną branżą. Przede wszystkim powinny być funkcjonalne, a przy okazji składać się na wizerunek firmy widziany przez klientów. Dlatego dobrze jest sporządzić projekt pomieszczenia, aby zaplanować wszystkie miejsca. Ważne, aby gniazdka znajdowały się w pobliżu biurek, a regał był oddalony od okna, aby można było je swobodnie otwierać i zamykać.
Z czego powinien się składać zestaw mebli biurowych?
Na meble gabinetowe powinien się składać zestaw wysokiej jakości umeblowania. Najczęściej są to stoły i krzesła pasujące do wnętrza biura. Muszą być wygodne. Z kolei biurko powinno być dopasowane do komputera. Dla wygody powinna się znaleźć nadstawka do monitora czy półka na klawiaturę. Ważne, aby sprzęt składał się z przybiurkowego regału bądź z wbudowanych półek. To zapewni na miejscu pracy harmonię i porządek. Dobrze, aby miał dużą ilość przegródek na dokumenty. Fotel biurowy do komputera to podstawa. Powinien mieć możliwość regulacji wysokości siedziska. Także ważne jest, aby można było zmienić stopień odchylenia lub wysokość zagłówka. Wygodę zapewnią podpórki pod łokcie. Krzesło biurowe najlepiej, aby było wykonane z naturalnych tkanin. W biurowej kuchni czy sali konferencyjnej nie powinno zabraknąć stołu z krzesłami.
Pozostałe meble biurowe
Do pozostałych mebli zaliczają się regały i szafy biurowe. Także części, które służą do magazynowania. Pozwalają przechowywać dokumenty lub ważne rzeczy. Mogą także zawierać własności pracowników na przykład środki czystości czy sprzęt elektroniczny. W sklepach powinny się znaleźć meble otwarte. W ten sposób możliwe będzie ukazanie towaru czy ukazanie osiągnięć firmy w postaci nagród i wyróżnień. Zamknięte modele na kluczyk lub szyfr także są wygodne. Są też praktyczniejsze. W ten sposób można zabezpieczyć ich zawartość w trakcie nieobecności czy remontu. Szafy przeznaczone na akta znajdą zastosowanie w firmach, w których dużo jest papierowych dokumentów. Przykładem mogą być dwuskrzydłowe drzwi szafy. Wówczas półki są wewnątrz. Alternatywą może być regał, który skrywa głębokie szuflady. Najlepiej, aby szafki były wykonane z metalu i były zamykane na klucz.
Jakie oświetlenie wybrać do biura?
W środowisku pracy nie może zabraknąć odpowiedniego oświetlenia. Wpływa to na:
- produktywność
- samopoczucie
- stopień zmęczenia
Oprócz naturalnego, nierażącego światła powinna się pojawić w pomieszczeniu lampa wisząca. Powinna być źródłem ciepłego światła. Sprawdzi się także biurowa lampka, postawiona przy każdym stanowisku pracy. Wówczas jej zaletą jest samodzielne dopasowanie oświetlenia do własnych potrzeb.
Dziękujemy za ocenę artykułu
BŁĄD - akcja została wstrzymana