Artykuł sponsorowany

Jakie mieszkania zaliczamy do mikroapartamentów?

Jakie mieszkania zaliczamy do mikroapartamentów?

Łazienka z prysznicem, jednoosobowe łóżko do spania oraz niewielki aneks kuchenny. Wszystko to można zmieścić zaledwie na powierzchni wynoszącej 5 m2, którą mierzy jeden z najmniejszych mikroapartamentów na świecie, zlokalizowany w Rzymie. Czym jednak tak właściwie są mikroapartamenty oraz z myślą o kim one powstają, a także jaka jest ich historia? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Czym jest mikroapartament?

Mikroapartamenty to niewielkie lokale, które cechują się powierzchnią wynoszącą najczęściej od 12 do 27 m2. Określane są one na rynku pierwotnym jako M1, gdyż najczęściej składają się z oddzielnej łazienki i jednego pomieszczenia, w którym za pomocą odpowiednio dobranych mebli do mikroapartamentów zaaranżowana jest salono-sypialnia wraz z aneksem kuchennym. Nie bez powodu w wielu przypadkach mikroapartamenty są nazywane lokalami, gdyż zgodnie z obowiązującymi przepisami mieszkanie musi mieć nie mniej niż 25 m2, dlatego nie mogą być one określane tym mianem. Pomimo to ich odpowiednie urządzenie sprawia, że znajduje się w nich wszystko to, co niezbędne do wygodnego i co najważniejsze taniego życia. 

Dla kogo są przeznaczone mikroapartamenty?

Mikroapartamenty, do których wyposażenie znaleźć można między innymi w ofercie producenta mebli Trams z Wrocławia przeznaczone są przede wszystkim dla singli oraz osób, które nie przywiązują uwagi do materialnego majątku w swoim życiu. Dodatkowo są one także doskonałym rozwiązaniem dla studentów, gdyż bardzo często zlokalizowane są one w pobliżu uczelni i najważniejszych ciągów komunikacyjnych w mieście. Zakup mikroapartamentu ze względu na niskie koszty związane z zarówno z samą transakcją, jak i późniejszym utrzymaniem nieruchomości jest również świetną alternatywą dla wynajmu mieszkań. 

Jaka jest historia mikroapartamentów?

Choć według wielu osób mikroapartamenty przywędrowały do Europy z USA, a dokładniej nowojorskiego Manhattanu ich korzenie sięgają jeszcze dalej. W Polsce pierwsze mikroapartamenty powstały już w latach 60 i 70 ubiegłego wieku. Były one w tamtych czasach odpowiedzią na rosnące potrzeby mieszkaniowe i ograniczoną ilość miejsca na inwestycje budowlane. W związku z tym mikroapartamenty nie są wcale współczesnym odkryciem, a raczej powrotem do nich po latach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error BŁĄD - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.